Jumaat, 18 Disember 2015

Cat Dinding Dalam

Cat dinding dalam rumah ini juga menggunakan cat jenama Jotun Majestic. Warna-warna yang dipilih adalah seperti gambar di bawah. Kerja-kerja mengecat dinding dalam rumah ini dilakukan bersama adik sendiri pada masa terluang. Berikut adalah status gambar terkini pembinaan rumah Mahligai Idaman.











8 ulasan:

  1. cantiknya tuan..dah brapa kos rumah ni tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa-biasa sahaja. Dah habis lebih kurang RM220K termasuk pagar rumah.

      Padam
  2. tak sabar nak tgk tuan update untuk seterusnya...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana follow. Sebenarnya saya tak berkesempatan sangat untuk update blog ni memandangkan fokus pada kerja-kerja akhir pembinaan rumah ini.

      Padam
  3. oyeke....tak apa tuan...slow2 kayuh...

    BalasPadam
  4. cat dalaman berapa habis kos nya tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk makluman, kerja-kerja mengecat ini dilakukan secara sendiri. Satu liter cat boleh mengecat dinding bersaiz lebih kurang 11 kaki tinggi dan 12 kaki lebar sebanyak 2 lapisan cat. Untuk cat bahagian dalam, saya menggunakan 7 warna berlainan tidak termasuk cat alas warna putih. Anggaran pembelian kos cat warna dan cat alas sahaja (tidak termasuk roller, bekas cat, berus cat, glove dll) lebih kurang RM1500.

      Cat dijual dalam kuantiti 1L (+-RM32), 5L (+-RM130), 15L (+-RM130x3) & 20L (+-RM290). Adalah lebih untung membeli cat dalam kuantiti 20L berbanding kuantiti yang kecil.

      Padam
  5. assalamualaikum wbt .. maaf ya tuan .. boleh saya bertanya ..harga utk skim permeter tahun 2022 .. brp ya tuan skrg

    BalasPadam