Selasa, 12 Mei 2015

Memasang Atap

Atap genting jenis Monier Alabana Russet Brown yang ditempah pada 22 April 2015 dihantar menggunakan treler panjang tiba di tapak pembinaan pada 6 Mei 2015. Kerja-kerja menaikkan atap rumah bermula pada sebelah petang hari yang sama. Pemasangan atap dan aksesori selesai pada 12 Mei 2015.

Tips : 1.6 x Luas Rumah = Anggaran Jumlah Atap
*1 pallet atap mengandungi 318 keping atap







20 ulasan:

  1. Assalamualaikum.. Sy dalam proses menulis blog berkenaan kerja kerja pembinaan rumah. Sy dapati blog tuan sngat berinformasi dan membantu memberi idea kepada sy. Saya mintak izin untuk jadikan blog tuan sebagai sumber rujukan sy. TERIMA KASIH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm. Silakan Free Lance Construction. Sama-sama.

      Padam
  2. Balasan
    1. Atap RM1.70 sekeping. Ridge (rabung) RM7.00 sekeping, Hip Starter (bucu) RM14.00 sekeping. Compactroll RM212 segulung. Ini harga pakej.

      Padam
  3. Murah atap kat ganu 1.70 sekeping....johor 2.00 @1.90

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atap ini jenis Monier Elabana dan dibeli secara pakej dengan aksesori atap lain melalui salesman hardware yang diambil secara terus dari kilang di Gambang, Pahang.

      Padam
  4. salam en .amir...mcm mana cara-cara nk beli pakej atap ini

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm. Tuan boleh bertanya dan buat perbandingan dengan mana-mana hardware di tempat tuan. Kalau di Kuala Terengganu, saya buat perbandingan dengan beberapa hardware antaranya GNR Hardware, Aik Hoe dan HOMECRAFT CENTER berhampiran bulatan Ladang.

      Padam
  5. kayu yg tajam kt bumbung(org panggil buah gantang kalau tak silap)brapa hrga dan jenis kayu apa tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kayu yang tajam dipanggil "Tunjuk Langit", yang bentuk bulat dipanggil "Bunga Buton". Tuan boleh rujuk http://kayularik.blogspot.my/ untuk informasi yang lebih menarik.

      Padam
  6. ENCIK..BUMBUNG JENIS NI MUDAH BERKULAT TAK..MOHON PENCERAHAN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setakat hampir 9 bulan atap ini dipasang, tak ada lagi kulat. Tapi tak pastilah kalau lama-lama nanti berkulat.

      Padam
  7. Berapa panjang sekeping rabung tu tuan?

    BalasPadam
  8. Salam.tumpang tanya boleh ke kerangka kayu y siap dipasang dibiarkan dibawah cuaca hujan panas selama 2 bulan tanpa pasang atap?

    BalasPadam
  9. Saya sedang mencari pemaju atau kontraktor untuk saya menjual atap genting colour kuning colour hitam Harga boleh bincang
    01123880810..sy blh htr klu ade yg nk beli..blh ws sy blh teguk gmbar..

    BalasPadam
  10. Saya kontraktor ubah suai atap kekuda besi bumbung kayu ganti kekuda besi boleh whatsapp saya erea KL selangor 0183754425

    BalasPadam